Monday, July 13, 2015

SALAM IDIL FITRI 2015

SALAM IDIL FITRI 2015

Musim raya lagi. Orang pekan sibuk nak balik jenguk kampung yang lama depa tinggalkan. Oleh kerana aku bukan sebahagian depa pada kali ni maka aku balik jenguk laman blog aku ni yang dah lama aku tinggalkan.
Dengar habark Mie Japark dengan Tok Mat Lebai Sudin nak buat reunion pada raya ketiga di hotel Alora. Aku pun tak tau tang mana duduk hotel tu tapi Ramlah Said kata dekat kedai dia. Kalau lagu tu area area stesen bas asyahab la kot.
Chup Abaih ada mesej aku kecek balik. Dia senarai nama kawan kawan yang dah konpom nak join. Bagiitu juga Abu Samah. Kata dia waalau pun kurang sihat dia tetap akan balik . Nak jumpa kawan kawan lama yang sesetengahnyaa tak pernah jumpa sejak tinggalkan bangku sekolah pada tahun 1977. 
Lebih ironik reunion kali ini bersifat khususiah. Iaitu khas buat batch Tingkatan 6 1976/77 SMDSO.Ertinya semua kekawan saling kenal mengenali. Betoi kata Chup Abaih " roghi mat kalau hang tak balik".
Apa lagi tidak jauh dari situ dekat Pumpong Golf  Resort diadakan reunion perdana SMDSO. Hat ni terbukak kat semua batch. Aku tengok program dia pon canggih. Ramai tokoh tokoh VIP ghupanya bekas peljar SMDSO. Buleh la harung dua sekali.
Apapun aku harap semuanya berjalan lancar dan ukhwah Islamiah dapat dimantapkan sempena hari baik bulan pun baik ini. Jangan reunion tinggal reunion. Menjadi budaya jumpa makan makan sembang sembang pastu lupa....

No comments: