Friday, March 6, 2009

Cari Kawan Lama Bahagian Tiga (Yayasan Bimbingan)

Selepas SPM saya masuk Tingkatan 6 Rendah di sekolah private Yayasan Bimbingan di Jalan Sultan Badlishah ( belakang wat Siam , dekat Bulatan Telok Wanjah), Alor Setar dalam tahun 1976. Lokasinya tidak jauh dari stesen bas. Tetapi kini stesen bas tersebut dah pindah ke Shahab Perdana, Mergong dan bangunan Yayasan pun tidak kelihatan sudah.

Kawan-kawan saya disini ialah Abd Rahman Zainol, Dziaudin, Husni, Mokhtar dan Saadiah . Saya menggelarkan Saadiah Patricia Hearst kerana cara berpakaian dan gaya rambutnya seperti wanita tersebut dan sering memakai Rayban.Cikgu yang masih saya ingat ialah Pak Wan dan Pak Syed.

Saya tidak pernah bertemu dengan mereka semua kecuali Abd Rahman Zainol dan Mokhtar. Abd Rahman menetap di Alor Setar dan Mokhtar saya temui di UKM Bangi sekitar akhir tahun-tahun 80an ketika ia belajar di sana.

Barangkali kenangan masih di ingatan ialah ketika lawatan menyiapkan tugasan lukisan ke Istana Anak Bukit bersama cikgu Pak Syed.

No comments: