Saturday, March 7, 2009

Cari Kawan Lama Bahagian Empat (Sek. Men.Dato' Syed Omar, Alor Setar)

Dalam Tahun 1977 saya kembali ke sekolah kerajaan dalam Tingkatan 6 Atas 1 di Sekolah Menengah Dato'Syed Omar(SMDSO), Jalan Sultanah, Alor Setar. Bersama saya ialah Abd Rahman Zainol dan Dzaudin. Di SMDSO saya berjumpa kembali ramai kawan-kawan lama sejak sekolah rendah di Tok Jalai dan menengah di Jitra.
Pada waktu itu, hanya pelajar tingkan 6 rendah dan Atas sahaja terdapat campuran pelajar lelaki dan perempuan di SMSDO. Pelajar tingaktan 1 hingga 5 semuanya lelaki . Pelajar perempuan di asingkan semuanya di Sek. Men. Sultanah Bahiyah atau Sek. Men. Sultanah Asma tidak jauh dari situ.

Beberapa kawan disini yang masih ingat ialah Md Saleh Bakar, Abd. Rani, Puzi, Abu Samah Hashim, Abu Hanifah, Md. Zan, Ku Azir, Husin, Naimah Langkawi, Mariam Lengkuas, Asiah Pendang, Ramlah Said, Yom, Azmi Kuala Kedah. Saya juga masih ingat pasukan pelukis mural kat dinding sekolah iaitu Ali Zakaria, Mariam Ali , Rosmalina Zakaria dan saya.

Kabarnya ramai rakan-rakan di sini menjadikan guru sebagai profesion mereka kecuali yang saya tahu bukan ialah Abu Samah , Hashim Ismail. Md Saleh dan Ibrahim Ismail.

No comments: