Wednesday, March 3, 2010

Dulu dan la ni

Abu telefon. Katanya Mat Mail ajak minum teh.
Maka petang tadi Selasa 03.03.10, lebih kurang pukoi 3, kami pun berimpun lah di Bukit Aman. Di gerai paling laris dan sesak dgn parking.
Waktu saya sampai, abu samah, hamid desa, mohamad ismail dan ishak aziz ( junior setahun dan kerja di tempat abu) sedang hirup teh tarik dan ratah cucog pisang. Puas musing pun tak dapat parking. At last saya buat double parking. Rupa stail paking kat situ cam tu. Kalau tidak pakai tak dak la. kemudian bila orang paking dalam nak keluag dia akan hon..kita pun aleh lah kereta kita..
Saya cuba sekali lagi konteks Rani Lazim. HP dia masih tak jawab. Meting kut. Maklumlah bank negara, kerja memang sibuk. Lepas tu konteks hashim mail. Dengar cerita minum dengan abu, mat mail dan hamid, dan dan dia suruh tunggu nak mai join sekali .. dalam beberapa minit choih dia timbul... lajunya dari sungai buluh tuu...dengan dahi lebamnya kena tokak dengan bapa kambing boer...
sila kli sini nak tengok GAMBAR

4 comments:

cbazmi said...

Salam Mat,

Hang sampai Bukit Aman langsung tak call aku nu .... marah nih.

Kalau hang call boleh juga makan belanja Tuan Mat tu.

Tq

ibnusaman aljalawi - pemikiran seorang jelata said...

manyak manyak sori mie. aku janji pukoi 2.30 dgn tn. mat tu. kena jem pukoi 3 baru sampai. dok musing cari parking lepas tu takda. parking belakng orang asek dok tengok takut orang nak keluar. lepas tu jumpa depa yang tak pernah jumpa 30 tahun, punya la syok dengar cerita depa.. lupa kat hang sat..

Jamaludin Abu Bakar said...

Hashim tak bagi kambing dia makan kot.tak pasai-pasai tokak tuan ni hah hah hah

KODEN said...

Salam,

Walaupun aku tak kenai sangat geng yg Mat sebut ni, tapi kalau tau kata nak jumpa n kena2 gaya ada kelapangan..., teringin jugak nak tempek sekaki.
Kemarin dulu aku p Langkawi n sebelum balik kemarin, dlm tergopoh gapah nak cek out hotel sempat lah jugak jumpa Razak Jusoh yg last jumpa tahun '76. dulu. Razak dah tak hansome macam dulu. Manis tu..., masih maintain. Tapi yg pasti Razak makin bergaya n macho laaa...
InsyaALLAH 21hb ni pi pulak. Mungkin nak bagi sempat jumpa Amin Bahari pulak. Sekali ni pi, hanya dapat cakap dlm phone saja dgn Amin. Pi dlm kerja ni gini la. Sory Amin.
Wassallam.

KODEN