Sunday, March 14, 2010

JOM BALIK SMJ - ALUMRA

Pengerusi, Prof. Datuk Dr. Azahari (tengah) sedang mengendalikan mesyuarat AJK JOM BALIK SMJ.

Malam Jumaat lalu Koden telefon saya mintak datang ke UTM Jalan Semarak. Jumpa komiti Penaja ALUMRA. Saya pun pi la, agak lewat. Maklum, malam Jumaat saya ada program rutin selepas maghrib. Sampai di UTM, Koden turun jemput setelah saya dok melilau cari bilik mesyuarat tak jumpa.
Bertemu Komiti Penaja ALUMRA, mereka ni memang piow anak Kedah. Pasai, mesyuarat jadi riuh rendah dengan lawak oleh sifat kelolo masing-masing, satu jatidiri orang Kedah yang sukar dikikeh buang terutamanya Datuk Azmi Morad. Pertama kali bertemu tapi cukup mudah menjadi mesra.
Di pengerusi oleh Yg Bhg. Prof. Datuk Dr. Azhari, saya difahamkan ALUMRA telah dengan rasminya di daftarkan - bagi Wilayah Persekutuan KL dan Selangor. Cawangan negeri akan menyusul kemudian.
Mereka yang hadir malam itu ialah SU Mejar (B) Baha, Lt. Kol.(B) Morad, Bro. Omar Jaafar, Bro. Omar Zakaria, Bro. Ahmad Yahya, Sdr. Aziz Md Nor, Sdr. Koden, Sdr. Mohsin, Tim. Pengerusi 2 Datuk Azmi Morad dan En. Chamrong. Tim Pengerusi 1 Datuk Ahmad Baharin tidak dapat hadir.
Tujuan mesyauarat malam itu ialah untuk menggerakkan program sulung ALUMRA iaitu apa yang dinamakan sebagai JOM BALIK SMJ. Program ini akan berlansung dari 3 hingga 5 Jun 2010 di SMK Jitra. Mesyuarat juga akan melantik AJK pelaksana di Kedah yang dicalunkan oleh kami pada malam itu. Mereka ialah ALIYAH, MAZLI, SATIRAH, DZAMBRI, RODIAH, BAKRI. Mereka diminta mengesahkan kehadiran untuk mesyuarat pertama di SMK Jitra pada 21.03.2010 ini JAM 10.00 pagi kepada SU Mejar Baha di HP 017 238 0944 atau kepada saya di 019 322 4895 atau kepada Koden 012 316 8555.
Dalam mesyuarat itu juga dapat bertemu dengan sdr. Mohsin yang mengepalai kumpulan 76-80 dan juga sdr. Aziz Md Nor ( Jit) geng Alias Majid, Rashidi, Wan Salim dll di Kepala Batas. Rupanya Jit menjadi orang kuat ALUMRA.
Program pengenalan JOM BALIK SMJ selama 3 hari itu dirancang sebagai majlis pelancaran ALUMRA dengan diiringi beberapa acara sukan dan sosial supaya hasrat untuk membina kembali jaringan dan seterusnya mengukuhkan ikatan bagi melaksanakan projek susulan akan dapat dijelmakan menjadi realiti.
Selain itu saya juga telah membuka akaun laman Facebook ALUMRA sebagai satu lagi saluran komunikasi untuk sekelian ahli. Semua bekas pelajar SMJ dan SMKJ dari 1968 hingga terkini di alu-alukan menyertainya samada sebagai ahli biasa atau menyumbang apa apa jua bahan input untuk munafaat bersama.

2 comments:

Diah said...

Insyaallah, saya akan hadir nanti. saudara Mosin pun ada maklumkan pada tentang mesyuarat ini. Terima kasih.

cikMilah said...

Makasih Diah wakili 76-80...